Forum www.radiosondy.fora.pl Strona Główna www.radiosondy.fora.pl
Obserwacje i łowy - radiowe sondy meteo.

L5123386 Praga 2.10.2016 z 6

MKjanek32

Dołączył: 07 Maj 2016

Skąd: Mysłakowice / Wrocław

PostWysłany: Pią 23:46, 14 Paź 2016    Temat postu: L5123386 Praga 2.10.2016 z 6

Akcja z przed 2 tygodni, wyjazd do Czech około 50 km od granicy. Sonda namierzona, niepodjęta, wylądowała na posesji - ale dzięki uprzejmości sąsiadów trafiła właśnie do nas pocztą.

Miejscowość: Zábřezí-Řečice
Teren: Posesja
Pozycja: 50°24'56.0"N 15°44'34.1"E (miejsce najsilniejszego sygnału)
Ekipa: Konrad i Janek
Sprzęt: 2x Baofeng UV-5R, RTL-SDR FC0013, RTL-SDR R820T, dipol, Yagi-Uda + tłumik

Relacja: [link widoczny dla zalogowanych]

Wyjeżdżamy z pod Jeleniej Góry o godzinie 7 i jedziemy do miasta Dvůr Králové, w pobliżu którego według prognozy sonda ma wylądować. O 8:30? zatrzymujemy się na przedmieściach i zaczynamy dekodowanie sygnału. Po zorientowaniu się w sytuacji i obejrzeniu mapy zjeżdżamy nad Łabę - i drugi raz zatrzymujemy się już przy drodze prowadzącej w stronę prognozowanego miejsca przyziemienia. Tam czekamy do pęknięcia balonu.

Gdy sonda zaczęła opadanie, cały czas dekodując sygnał przejeżdżamy przez zaporę na drugą stronę rzeki. Po wyjechaniu z doliny, zatrzymujemy się przy drodze na wzniesieniu na odbiór ostatnich ramek. Sondę udaje mi się doprowadzić na antenie kierunkowej do wysokości 691 m (około 150 m nad terenem, po drodze był niski grzbiet). Konrad wpisuje ostatnią pozycję (pole we wsi Zábřezí-Řečice) w nawigację i jedziemy dalej.

Na miejscu parkujemy, bierzemy sprzęt i idziemy w teren - i niestety zapomnieliśmy wtedy wziąć tłumik. W pierwszej chwili myślimy, że sonda wylądowała na polu - w oddali widać jakiś biały obiekt, ale po podejściu bliżej okazało się, że to tylko folia.
Wtedy namierzamy sygnał anteną i idziemy w kierunku ostatnich budynków pod lasem. No i w tym momencie okazuje się, jak bardzo przydałby się jednak tłumik. Chodziliśmy jakieś pół godziny po lesie tam i z powrotem dookoła zabudowań (tu Konrad może pokazać swój ślad z GPS) - i nie mogliśmy ustalić kierunku, z którego dociera sygnał, zauważyliśmy tylko, że w którą stronę byśmy nie poszli, sygnał słabnie.
Po jakimś czasie wracam do samochodu po tłumik, a Konrad próbuje jeszcze raz rozejrzeć się w okolicy ostatniej zdekodowanej pozycji, sprawdza też (ale bez anteny kierunkowej) ulicę wzdłuż zabudowań.
Idziemy jeszcze raz do lasu z tłumikiem. Tam na początku mam problemy z laptopem (restart systemu, Konrad w tym czasie próbuje jeszcze rozejrzeć się po lesie), ale później udaje mi się namierzyć sygnał - i dociera on ewidentnie od strony budynków. Wołam przez radio Konrada i idziemy w tamtym kierunku.

Znajdujemy dwie posesje, przy których sygnał jest najsilniejszy, ale wygląda na to, że nikogo nie ma ani w jednym domu, ani w drugim. Chwilę później sąsiadka zapytała nas, czy czegoś szukamy. Znam trochę czeski, więc tłumaczę czym się zajmujemy - i sąsiadka pozwala rozejrzeć się nam na swojej posesji. Dzięki temu udaje nam się ustalić już prawie na pewno gdzie leży sonda - nie widać jej, ale w jednym miejscu sygnał jest bardzo wyraźny nawet bez anteny. Dowiadujemy się, że tak jak podejrzewaliśmy, właścicieli nie ma - ale sąsiadka mówi, żebyśmy zostawili jej kartkę z numerem telefonu i jak już przyjadą, to zapyta.
Wracamy do samochodu i po przygotowaniu karteczki (dodatkowo jeszcze z rysunkiem sondy i informacją o modelu, jest na zdjęciu) ruszamy do domu.

Następnego dnia, jak jechałem już do Wrocławia na zajęcia, Konrad zadzwonił do mnie i powiedział, że dzwonili właśnie do niego Czesi, znaleźli sondę i ją przyślą. Paczka dotarła 4 dni temu we wtorek, dzisiaj wziąłem od Konrada sondę do testów. Trzeba będzie oczywiście uruchomić końcówkę mocy, transportu nie przetrwał bez uszkodzenia czujnik temperatury, czujniki ciśnienia i wilgotności działają prawidłowo.
Ale mamy naszą kolejną RS92 i wygląda na to, że to nasza ostatnia akcja bez znaków. Pod koniec września zawiozłem do UKE wnioski i czekamy już tylko na pozwolenia radiowe.

Ostatnio zmieniony przez MKjanek32 dnia Nie 23:03, 30 Paź 2016, w całości zmieniany 3 razy
SP6KZ

Dołączył: 10 Kwi 2016

Skąd: JO70UV

PostWysłany: Sob 0:26, 15 Paź 2016    Temat postu:

Potwierdzam, tak było Very Happy
Tutaj obiecywane pliki GPS:

Niebieski okrąg - najbardziej podejrzana posesja (odbiór 5/9 bez anteny)

Aha, jeżeli kogoś interesują dokładne daty. Podaję nr paczki Smile
RR287774789CZ

Ostatnio zmieniony przez SP6KZ dnia Sob 0:29, 15 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
SP5RZP

Dołączył: 10 Mar 2014

Skąd: Jędrzejów Nowy (KO02UE)

PostWysłany: Sob 9:36, 15 Paź 2016    Temat postu:

Piękna akcja i jacy życzliwi Czesi - gratuluję kolejnej zdobyczy Exclamation

SQ2ODE Mariusz

Dołączył: 04 Lut 2016

Skąd: Chełmno

PostWysłany: Sob 12:14, 15 Paź 2016    Temat postu:

Fajne łowy zagraniczne
Pozdrawiam

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.radiosondy.fora.pl Strona Główna -> Znalezione (albo i nie) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)